De 1e editie Waadhoeke Fietstocht was een groot succes! Bijna 1000 deelnemers hebben Waadhoeke vanaf de fiets ontdekt, beleefd en geproefd.
Een fietstocht organiseren specifiek voor de Waadhoeke in Corona tijd... ga er maar aan staan. Jochem van Welie zag hier een potentieel nieuw event in, waarbij de verbinding centraal staat tussen toerist/inwoner van Waadhoeke en de mooie culturele, toeristische en ook ondernemend Waadhoeke. Lemon Bird werd gevraagd hier een bijdrage aan te leveren. Wij hebben organisatorisch meegedacht om het event en de stichting handen en voeten te geven en mochten het beeldmerk, de huisstijl en de communicatiemiddelen ontwikkelen. Een mooi event wat ook corona-technisch uitstekend uit te voeren is.
Gezien het enthousiasme van alle deelnemers en de sponsors in hun bijdrage kan het niet anders dan dat dit jaarlijks terugkerende event een groot succes gaat worden. Het brengt in ieder geval sport, cultuur en ondernemers op een mooie manier samen! Elke route start met een heerlijk kopje koffie, geserveerd met een Franeker Loskop (hazelnoot-schuimgebakje met een vleugje sinaasappel). Onderweg passeren alle routes Theetuin Slappeterp waar je een proeverij uit Waadhoeke verzorgd wordt. De 1e Waadhoeke Fietstocht wordt afgesloten op It Sjûkelân met een drankje en een kleintje Fryske black angus burger.
Wil jij je merk en/of communicatiemiddelen unieke slagkracht geven met een verrassend creatief concept en ontwerp? Laten we kennismaken!
Een unieke fietstocht door het weidse landschap van Waadhoeke. Of je nu een korte afstandsfietser, toerfietser, een (amateur) wielrenner of sportieve fietser bent, voor iedereen is er een passende afstand! Met vier verschillende routes langs dijken, weilanden, pittoreske dorpen en de stad Franeker komt er een mooie diversiteit aan landschappen voorbij.